Vilkår og salgsbetingelser

Kan jeg bytte varen i butikk?
Du kan fint bytte til en annen vare i butikk. Eventuelt kan du få tilgodelapp dersom du ikke finner noe du ønsker å bytte til.

Kan jeg returnere varen via butikk?
Angrer du på et kjøp og ønsker å få beløpet refundert må varen returneres til nettbutikken.
Vi håndterer returer fortløpende, og beløpet blir da refundert.

Hvor lang angrefrist har jeg?
Vi følger angrerettloven og du har derfor 14 dagers angrefrist.

Må jeg betale for retur?

Du må selv stå for egen porto dersom du angrer på et kjøp. Dersom det gjelder reklamasjon, feilsending eller liknende tar du kontakt med oss i nettbutikken.

Returer du kan sendes til følgende adresse:

Eye Factory Byporten
Postboks 9017 Grønland, 0133 Oslo

Eller last ned en ferdig returlapp her
(husk frimerke og avsender informasjon)

Hvordan behandler Klarna mine kjøp?

Les mer om hvordan Klarna behandler ordrer her (ekstern link).

KJØPSVILKÅR

Disse kjøpsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra www.EyeFactory.no til forbrukere. Kjøpsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlag for kjøpet. Kjøpsbetingelsene og annen informasjon på www.EyeFactory.no er bare tilgjengelig på norsk.

  • For å kunne handle på EyeFactory.no må du ha fylt 18 år.
  • Er du under 18 år kan du kun handle på postoppkrav eller betale ved levering.
  • Er du under 18 år kan du også få en foresatt til å foreta handelen for deg

Vi leverer kun på fastlandet i Norge.

Selger er: og blir benevnt “vi” eller “oss”

  • Firmanavn: Optikk Byporten AS – Eye Factory Byporten
  • ForretningsadresseJernbanetorget 6, 0154 Oslo
  • Postadresse: Postboks 9017, 0133 Oslo
  • Besøksadresse: Jernbanetorget 6, 0154 Oslo
  • Org nr: 915 657 850
  • Telefon: +47 404 35 555
  • E-post: byporten@eyefactory.no

Kjøper er:
Den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen
og blir benevn som “du”, “deg”, “din” eller “ditt”

Forbrukerkjøp er regulert i:

BESTILLINGS- OG AVTALEPROSESS

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert i vårt system. Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt.11.

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre din opprinnelige bestilling gjeldende, såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, se pkt. 12.

PRISER OG BETALING

Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling er fullført og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.

Leveranser til Svalbard, norsk kontinentalsokkel eller andre fjerntliggende norske landområder selges uten tillegg av merverdiavgift.

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom bank- eller kredittkort.

Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 100, for å dekke våre utlegg.

Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Dette gjelder bare kunder over 18 år. Ved delleveranse belastes kun delleveransen.

Ved forsinket betaling påløper renter i samsvar med Forsinkelsesrenteloven (lov om renter ved forsinket betaling med mer) Rentesatsen fastsettes av Finansdepartementet to ganger årlig.

FRAKT OG LEVERING

Standard frakt for alle kjøp kr 50,-. Ved betaling og henting av varer i butikk vil det ikke påløpe seg noen kostnader i forsendelse uansett hvor mye du handler for.

Levering av produktene skjer 2-7 dager etter bestilling, i tillegg kommer tid til forsendelse. Tid her er avhengig av normal postgang.

Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene kreve å få heve avtalen.

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Last ned angrerettskjema her

REKLAMASJON OG GARANTI

Eye Factory kan med stolthet si at vi leverer kvalitetsprodukter, men det vil en sjelden gang kunne oppstå feil ved varene. Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen.

Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Feil du oppdager innen seks måneder etter at du fikk produktene, skal imidlertid normalt regnes som feil som har oppstått før du fikk produktene.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig pr. mail byporten@eyefactory.on eller brev.

Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss eller vårt serviceverksted for inspeksjon eller feilretting. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten.

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjons- fristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år.

Garanti briller og solbriller

Alle våre briller og solbriller har 2 års garanti som er i henhold til norsk lov.

Viktig å være oppmerksom på at følgende ikke dekkes av garanti:
– skade på glass forårsaket av slag,
– knust/ripet glass
– skader som er forårsaket av feil vedlikehold, likegyldighet eller andre skader som ikke har sin årsak i material- eller produksjonsfeil.
–skader forårsaket av inngrep av ikke-kvalifisert reparatør.

BETALING OG REFUSJON

Blir beløpet trukket fra min konto rett etter bestilling?

Ja, pengene blir trukket så fort ordren er lagt inn og kjøpet skjer med kort.

Hva skjer med betalingen hvis varen er utsolgt?

Da tilbakebetales beløpet dersom du har valgt kort som betalingsløsning. Merk at det kan ta 2-7 virkedager før beløpet blir tilgjengeliggjort på konto igjen. Har du betalt med fakturaen vil den bli kreditert/slettet.

Hva skjer med betalingen hvis jeg kun får noen av varene jeg har bestilt?

I dette tilfellet mottar du beskjed pr mail om hvilke produkter vi ikke har, og deretter utfører vi en delbetaling. Du betaler alltid kun for varer du mottar.

FRAKT OG LEVERING

Vi tilbyr fast frakt kr 50,- uansett hvor mye du handler for. Dersom du velger «hent i butikk» er det gratis levering uansett beløp.

Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det. Normal leveringstid er 2-7 dager etter bestilling. Og dersom produkter er utsolgt vil du få beskjed så fort som mulig etter bestilling.

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Sending med posten
Levering av produkter med postpakke skjer 1-4 dager etter bestilling, i tillegg kommer da tid til forsendelse. Tid her er avhengig av normal postgang.

Klikk & hent

Nå kan du enkelt bestille varer på www.eyefactory.no og hente de i din Eye Factory-butikk. Du bestiller varen via alternativet «klikk & hent» og vil etter kort tid (maks 2 timer) motta en bekreftelse på SMS om at varen er klar til henting. Når du kommer til oss viser du din SMS i kassen, og varen utleveres og betales i din valgte Eye Factory-butikk.

Uavhentede pakker

Husk at du må hente din pakke innen 14 dager. Dersom pakker ikke blir hentet ut etter 14 dager blir det sendt i retur til nettbutikken. Når vi mottar returen tilbakebetales beløpet i sin helhet.